DIY: Plánovač

 
Odkedy blogujem, povinnosti sa mi kopia jedna radosť. Samotné blogovanie, aj keď je mojim koníčkom (ja blog beriem skôr ako svoju prácu), mi berie naozaj veľa voľného času. Príprava každého článku trvá nejaký ten čas. Hodiny venované písaniu a vymýšľaniu článkov, outftiov, zháňanie fotografov, samotné fotenie... to všetko je niekedy aj niekoľkodňová práca. Popri blogovaní nesmiem zabúdať na školu, domáce povinnosti, cvičenie a na články pre online magazín. A samozrejme, človek potrebuje popri tom viesť aj svoj osobný život. Nie som zástanca toho, aby sa človek rozdal pre prácu naplno a zabudol popritom žiť. Stratil kontakt so spoločnosťou, zabudol oddychovať, nemal žiadne iné koníčky, ktoré by ho napĺňali... Ale to sa začína rozvíjať do inej témy, než chcem. Takže s tým okamžite prestávam a vrátim sa späť. Späť k svojim povinnostiam, ktoré som spomínala. Aby som ich všetky stihla, respektíve stihla si ich rozdeliť tak, aby som nebola deprimovaná z toho, že som nestihla všetko, čo som chcela, tak som si vytvorila plánovač alebo taký svoj "harmonogram". Musím povedať, že tak fungujem už 3 týždne a naozaj to zaberá! Človek je spokojnejší, keď vidí tie vyškrtnuté naplánované "povinnosti", ktoré za deň stihol spraviť. Samozrejme, pri plánovaní harmonogramu počítajte aj s časovou rezervou. Nikdy neviete, čo vám môže váš denný plán narušiť. Preto si nechajte aspoň 1-2 hodiny pauzu (časovú rezervu). Stojí to za to! Ak nič nestíhate, ste nervózne tak nespravíte ani toľko, čo ste chceli. Vykašlete sa na to, a tak sa vám len starosti (plány) hromadia a hromadia.


Spravte si vlastný plánovač podľa svojich predstáv alebo ak sa vám páči môj, môžete si ho stiahnuť TU. Ja som "tvorila" v Microsoft Word, ale môžete to skúsiť aj v Microsoft Excel. Spravte si ho tak, aby sa vám naň dobre pozeralo, či už použijete farby, rôzne citáty alebo motiváciu na každý deň, je to len na vás. Mal by to byť milý, atraktívny plánovač. Kopa písma, škrtaníc, nepriehľadnosť....takto sa s chuti do povinností nepustíte. Myslite na to a dajte mi potom vedieť, ako to vyzerá s vašim plánovačom alebo harmonogramom. 




Foto: Vladies


4 komentáre:

Používa službu Blogger.