DIY: Plnený baklažán


Jeden z mojich najobľúbenejších receptov vôbec. Niekedy som sa obávala konzumácií tejto zeleniny, a pravdupovediac ani neviem prečo.Recept som našla kedysi dávno v jednom časopise, nespomínam si, v ktorom presne. Páčilo sa mi na ňom to, že je nenáročný na suroviny a najmä na jeho prípravu, čo mne osobne veľmi vyhovuje. Po prečítaní receptu som si povedala, že idem do toho, skúsim si upiecť takýto baklažán. A poviem vám, že som sa do jeho chuti zamilovala hneď na prvý krát. Odvtedy si ho robievam pomerne často a patrí medzi moje obľúbené jedlá.

A čo vy, máte radi baklažán? Skúsite tento recept? Ak by ste poznali iný recept, budem rada, ak sa s ním podelíte. Rada vyskúšam niečo nové. :)


*RECEPT (pre 4 osoby)

Potrebujete
  • 2 stredne veľké baklažány
  • 2 ks kuracích pŕs
  • 2 strúčiky cesnaku 
  • 1/2 šálky nakrájanej cibule 
  • parmezán, kečup
  • 1 ČL oregana, čierneho korenia, olivového oleja, soli 

POSTUP: 

Krok 1: Rúru si predhrejte na 180°C. Zapekaciu misu pretrite olivovým olejom. 
Krok 2: Baklažány prekrojte pozdĺžne na polovicu. Stred jemne narežte a polievkovou lyžicou vydlabte. Vydlabaný baklažán nevyhadzujte. Baklažány pretrite olivovým olejom, vložte ich do zapekacej misy a osoľte. 
Krok 3: Na panvici si opečte cibuľu spolu s plátkami cesnaku na olivovom oleji. Po chvíli pridajte vydlabaný baklažán a kuracie mäso nakrájané na kocky. Dochuťte soľou a koreninami. Pečte, pokiaľ nebude všetko jemne do zlatista opečené. 
Krok 4: Hotovou zmesou naplníme baklažány. Vrch baklažána posýpte parmezánom, polejte ho kečupom a opäť posypte parmezánom. 
Krok 5: Baklažán vložte do rozohriatej rúry a pečte pri 180°C cca 40-50 minút, pokiaľ baklažán nezmäkne. Po upečení môžete ešte raz vrch baklažána posýpať syrom a kečupom. 





Foto: Vladies 



8 komentárov:

  1. Super, někdy vyzkouším! Děláš moc pěkné fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mňam tak toto niekedy určite vyskúšam :) mám rada ak sú recepty také easy... lebo úprimne som typ čo tam nerád strávi večnosť, pokiaľ sa to netýka pečenia koláčikov :D ZuZu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Si presne ako ja! :D Tak isto nerada vyváram. Rada sa najem dobre, chutne, zdravo a keď nemusím pripravovať dlho.

      Odstrániť
  3. Mňam tak hneď si ho idem aj napísať, veľa krát som behala v obchode okolo baklažánu obzerala som ho a rozmýšľala čo sa dá z neho robiť ale nikdy ma nenapadlo pozrieť nejake recepty ale keď som pozrela tento tvoj tak ma to celkom láka:)

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.