DIY: Jogurtovo-jahodová panna cotta s müsli



Minule som natrafila na jeden blog, kde jeho autorka robila recenziu na knihu 160 gramov sacharidov. Zaujala ma, pretože táto kniha je nielen pre ľudí, ktorí sa chcú zdravo stravovať, ale aj pre diabetikov I.typu, čo je moje ochorenie. Kniha od Krisztiny Vrábel, je o tom, ako si ustrážiť sacharidy v strave, a zároveň ako si vychutnať jedlá bez výčitiek. Hneď na druhý deň som utekala do Panta Rhei, aby som si ju kúpila. Dnes, vám z tejto knihy prezradím jeden chutný recept, ktorý sa nepečie a ani nevarí. Navyše, pripravíte ho len za 20 minút. Čo je skvelé pre mňa a pre tie z vás, ktoré chcú tráviť za sporákom čo najmenej času. Podotýkam, v jednej porcií je len 21,8 g sacharidov a má 460,4 kcal. Je pravda, že moja jahodová panna cotta nie je dokonalá po estetickej stránke. Totižto, je to môja prvá panna cotty vôbec a nebolo ju ľahké vyklopiť z pohára. Preto vás pýtam o radu. Ako najlepšie sa dá vyklopiť panna cotta, s tým, že sa nepoškodí, čo preto treba urobiť? Za každú radu veľmi pekne ďakujem a  teraz poďme na recept.


*RECEPT (na dve porcie):

Potrebujete
  • 20 dkg jahôd 
  • 2 dl bieleho jogurtu 
  • sladidlo podľa chuti (ja som použila stéviu)
  • 2 plátky želatíny 
  • 2 dl smotany na šľahanie 
  • 2 PL müsli so sušeným ovocím 


POSTUP: 

Krok 1: Polovicu očistených jahôd rozmixujte. Rozmixované jahody nalejte do hrnca, zmiešajte ich s jogurtom a pridajte stéviu (sladidlo) podľa vlastnej chuti. 
Krok 2: Plátkovú želatínu rozpusťte v niekoľkých lyžiciach vody a primiešajte ju do jahodového jogurtu. Ja som použila polovicu vrecúška želatiny. 
Krok 3: Zo smotany vyšľahajte tuhú šľahačku, ktorú tiež primiešajte do krému. 
Krok 4: Na spodok pohára dajte jogurtový krém, posypte ho müsli a zvyškom čerstvých jahôd. 
Krok 5: Do podávania skladujte panna cottu v chladničke. 



Foto: Vladies


4 komentáre:

  1. Vyzera to užasne recept si hneď napíšem ale asi by som to skôr nechala v pohári tam to ozdobím a možno vynechám aj želatinu:)) dakujem za typ

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Šikovná! A som rada, že sa recept pozdáva :) ❤.

      Odstrániť

Používa službu Blogger.