Q&A: Blogovanie I.časť


Dlho spomínaný a možno aj dlho očakávaný článok je práve na svete. V tomto článku nájdete len časť vašich otázok a mojich odpovedí. Vzhľadom na množstvo otázok, som sa rozhodla otázky rozdeliť do niekoľkých článkov. Tento je jeden z nich. Dnes som vybrala otázky zamerané na tému: Blogovanie. Nevynechala som žiadnu z vašich otázok týkajúcich sa tejto témy a pevne verím, že som zodpovedala na každú otázku podľa vašich predstáv. Ďalší článok bude o niečo osobnejší. Bude totiž konkrétne o mne. Možno ma práve aj vďaka takýmto článkom lepšie spoznáte. A musím priznať, že sa mi takéto články páčia, pretože prostredníctvom nich, môžem vyjadriť svoj názor priamo. Ak sa aj vám páčia tieto typy článkov, kedykoľvek mi zanechajte v komentári otázku, a keď ich bude dostatočné množstvo, tak ich spracujem v podobe článku. Tak, a poďme teraz na článok!


Čo ťa viedlo k tomu založiť si blog? 

Do sveta blogovania som sa dostala vďaka mojej dobrej kamarátke Kejmy. V jeden krásny letný deň sme sa prechádzali a ja som jej rozprávala o tom, ako sa chystám prerobiť zopár svojich vecí. Kejmy mi za celý deň neraz povedala, že by som sa mohla dať na blogovanie. Vysvetlila mi, čo blog vlastne je (predtým som to nevedela, naozaj!) a z čoho také blogovanie pozostáva. Zaujalo ma to natoľko, až som si povedala, že to skúsim. A tak vznikol Vladies blog, ktorý je na trhu už dva roky. 


Odkiaľ čerpáš inšpirácie na outfity a DIY tutoriály?

Inšpirácie, či už na DIY tutoriály alebo na outfity čerpám asi odvšadiaľ. Najviac inšpirácií hľadám v rôznych časopisoch alebo na blogoch u iných blogérkach, najmä tých zahraničných ( We Are 365, Gary PepperAtlantic Pacific, VivaLuxury, A Pair & A Spare, I Spy Diy ). Niekedy ma inšpirujú ľudia, ktorých stretnem na ulici, napríklad ak majú nejaký zaujímavý prvok na svojom outfite, prípadne je tých prvkov viac. Inokedy, dostanem nápad priamo počas nakupovania. 


Ako často nakupuješ DIY komponenty? 

Nemám vyhradené, v ktoré dni pôjdem nakupovať a ani ako často. Priznám sa, že DIY komponentov mám naozaj veľa. Ja som taký "zbierač" týchto vecí. Nenakupujem len vtedy, keď niečo potrebujem. Nakupujem skôr to, čo sa mi danú chvíľu páči a viem, že to v budúcnosti aj využijem. A ja využijem naozaj všetko! Mnoho krát sa mi stáva, že práve pri nakupovaní mi príde na um niekoľko nápadov, ktoré vám neskôr ukážem v podobe DIY tutoriálov.


Kto ti robí fotky a akým fotoaparátom fotíš?

Keď som s blogom ešte len začínala, fotila ma moja mama (sem tam mi spraví fotku aj teraz, napríklad druhá fotka v tomto článku). Ktorej veľmi pekne ďakujem za jej ochotu, čas a nervy, ktoré mi obetovala a to všetko spravila predovšetkým pre mňa. Neskôr, asi po roku blogovania mi písal spolužiak, či by som nechcela skúsiť fotenie (jeho návrh som dostala na základe "lajku" na Facebook-u, kde som "lajkla" jeho fotku s priateľkou). Bola to pre mňa veľká výzva, ale skúsila som to. Tu by sa dali písať príbehy, pretože momentálne mám už štvrtého fotografa. Totižto, nie je jednoduché nájsť človeka, s ktorým by ste boli spokojné, ktorý by to robil zadarmo a našiel si na vás čas. Mnohé spolupráce sa ukončili pre rôzne dôvody, ale to je na iný článok. Momentálne mám fotografku Frederiku, vďaka ktorej mám outfitové fotky. Všetky zvyšné fotky na blogu fotím ja sama. Fotím Nikon-om D 3100.


Je fotenie tvoj koníček alebo fotíš profesionálne? 

Fotky sú dôležitou súčasťou blogu. Preto si dávam obzvlášť záležať na fotkách (aj keď to ešte vždy nie je eňo ňuňo). Fotenie určite patrí medzi môj koníček. Nesmierne ma baví fotiť, a ešte radšej mám, keď sa mi fotka podarí podľa mojich predstáv a výsledok naozaj stojí za to. Samozrejme, fotím len amatérsky. Neštudujem školu s týmto zameraním, a tým, že fotím na blog, nerobím zo seba ani žiadnu profesionálnu fotografku. Fotenie ma baví, ale len na blog, respektíve na iné fotky ani nemám. Myslím, napríklad na tie modelingové, pretože modelkou so 160 cm ani byť nemôžem. Ale viete ako sa vraví: "Dobrého býva málo"


Foto: Beáta F. / Vladies

8 Komentáre

  1. Moc pěkný a velmi užitečný článek.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hezký článek! Mě fotky pořizuje manžel a také někdy obdivuju jeho nervy :D
    Meet My Lovely World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :). Môžeme ďakovať ľuďom (mojej mame a tvojmu manželovi), ktorí nám takto pomáhajú :). Ale tiež obdivujem ich trpezlivosť :D.

      Odstrániť
  3. Máš opravdu skvělý blog, článek je krásný ❤ Já bohužel na focení outfitů člověka nemám, ale ráda bych si aspoň jeden outfitový post zkusila napsat :)

    GIRL OnLINE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne a na fotenie skús pozháňať nejakú kamošku ❤ ❤ ❤

      Odstrániť