Stará Ľubovňa - Ľubovniansky hrad a Skanzen


Toto leto cestujeme po Slovensku. I keď nie ďaleko, len po východnom Slovensku. Pred asi dvoma týždňami sme si s priateľom "odskočili" do Starej Ľubovne, čo je zhruba 62 kilometrov od mesta kde bývam. Konkrétne od Prešova. Vybrali sme sa na Ľubovniansky hrad aj napriek tomu, že nám počasie neprialo, respektíve prialo až kým sme neprišli do Starej Ľubovne. Z cesty sa stal ďalší zážitok dňa (aspoň pre mňa). Tesne pred cieľom sa nad nami "strhla" poriadna búrka, a keďže som šoférovala ja, poviem vám, že to pre mňa nebola žiadna sranda. Aj keď možno trochu áno. No po pár minútovej odstávke sme predsa len došli do Starej Ľubovne, kde už bolo pekne slnečno. Keďže sme dorazili hneď na obed, naše kroky viedli do Koliby, ktorá sa nachádza hneď po pravej strane pri "vstupe do mesta", a ponúka mnoho tradičných slovenských jedál.

Po obede sme sa presunuli konečne na hrad, kde sa počasie opäť začalo meniť. Kým sme čakali na nášho sprievodcu, sledovali sme, ako je Stará Ľubovňa v objatí mrakov, a modlili sa, aby tie mračná neprišli k nám. Nech máme aspoň niečo z tohto výletu, keď sme už sem prišli. Pani, ktorá tam pracovala, vravela, že to sem nepríde. Vraj lesy stiahnu búrku, ako sa hovorí. A mala pravdu. Nakoniec nás poriadna búrka obišla a my sme si tak mohli vychutnať náš "hradný deň".

Musím povedať, že som bola príjemné prekvapená. Napríklad, vôbec som nečakala, že zamestnanci, ktorý na hrade pracujú a starajú sa oň, budú oblečený v hradnom šatstve alebo ako to nazvať. Taktiež pestrou kulisou boli orly a sovy, čo môžete vidieť nižšie na fotke. Páčilo sa mi aj to, že sa na hrade konali rozprávky vo forme divadelného predstavenia. Pre deti určite top zážitok. My, väčšie deti sme na rozprávku neišli a náš výlet sme zakončili návštevou na skanzen, ktorý sa nachádza hneď pod hradom. Na fotkách môžete vidieť domčeky, v ktorých kedysi žili ľudia. Škoda, že sa mi nepodarilo sfotiť jedno malé dievčatko. Mala na sebe oblečený ľudový kroj, mala krásne modré oči a zapletený vrkoč. V skratke bola rozkošná a pekne postávala medzi ovečkami, to by bola fotka! 

Chcela som sa s vami o tento výlet podeliť. Na jednej strane ukázať, že aj na východe sa je na čo pozerať a na druhej strane, si chcem tento pekný deň "uložiť" na blogu.








Foto: Vladies 







4 Komentáre

  1. Ty si Prešovčanka? Ani som nevedela :) v Ľubovni sme s drahým boli pred 2 rokmi a úplne nás ten hrad ohromil. Vyzeralo to tam výborne a nečakali sme, že za tak nízke vstupné dostaneme aj prehliadku :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, som. Ty tiež? :) Ja som bola tiež milo prekvapená, nečakala som to :).

      Odstrániť
    2. Nie, som Bardejovčanka. Ale prekvapilo ma, veľa bloggeriek z východu neregistrujem :)

      Odstrániť