Po dovolenke späť v realite



Podovolenkovou únavou sme si prešli hádam všetci. Je to moment, kedy ešte snívame. Myšlienkami sme stále niekde na pláži s drinkom v ruke. Vychutnávame si slnečné lúče a šum mora, keď zrazu otvoríme oči a vidíme opäť to isté prostredie, ten istý gauč, posteľ, stôl, na ktorom nám "sedí" kopa papierov, ktoré musíme vybaviť. Pri pohľade na tento stôl opäť zavrieme oči a snívame. Nechceme sa vrátiť späť do reality, bránime sa jej zubami nechtami. Veru, je ťažké sa opäť naštartovať, ale dá sa to, len to chce určitý čas.

Prezradím vám niekoľko malých a jednoduchých tipov - pravidiel, ako predísť tomuto podovolenkovému syndrómu (má to svoj špecifický názov, ale neviem presne aký). Tak poďme na to, nech sme späť rýchlo.


*1. Ešte pred dovolenkou si zariaďte veci tak, aby ste po príchode z dovolenky mali aspoň 3 dni voľna. Najhoršie, čo môžete spraviť, je pustiť sa do práce hneď po príchode domov. A to v plnom nasadení. Náš organizmus aj po týždni dovolenky potrebuje čas na adaptovanie sa.

*2. Najprv sa musíte aklimatizovať doma, to znamená, zvoliť  pomalé tempo. Začnite úpravou času ranného vstavania a času stravovania (aj tu platí pravidlo, že si čas skracujeme postupne a pomaly, nie naraz!). Pomaly si začnite vybaľovať kufre, dajte vyprať šaty, neskôr skontrolujte maily a pod.

*3. Nastavte si ako obrázok na plochu vášho počítača fotku z dovolenky. Príjemné spomienky vás naštartujú, dodajú vám správnu energiu a samozrejme úsmev na tvári.

*4. Začnite riešiť menej náročné úlohy a až tak sa púšťajte do tých náročnejších.

*5. Nepozerajte sa na prácu alebo školu negatívne. Skúste aj napriek povinnostiam nájsť niečo pozitívne. Vždy sa to dá. Len s úsmevom pôjdu veci ľahšie.


Ak vám to hneď v práci alebo v škole pôjde pomaly, nič si z toho nerobte. Všetko chce svoj čas. Musíte sa postupne aklimatizovať a pripraviť sa na zmenu prostredia. Čo pôjde ťažšie, ale pôjde. Samozrejme, nie vždy sa dá postupne "naladiť" na toto tempo. Ale berte to z tej lepšej stránky. Môže vás to nakopnúť a tým sa rýchlejšie naladíte, pretože budete nútení sa rýchlejšie naštartovať. Ja to mám vyskúšané a fakt to funguje. I keď je pravda, že myšlienkami som v lete ešte vždy... 



Foto: Vladies 

2 komentáre:

Používa službu Blogger.