#DIY: Sexy top z babkinej košele



Sú chvíle, kedy si poviem, že si chcem kúpiť napríklad denim vestu a nakoniec ju aj v sekáči nájdem. Zopár krát sa mi to stalo. Potom sa stáva, že nekúpim absolútne nič a niekedy zase nájdem obyčajný kúsok, pri ktorom ma hneď napadne čo s ním, presne ako pri tejto košeli, teda nie tak úplne. 

Najprv ma upútala jej príjemná farba a zaujímavé detaily, a potom som si povedala "veď takú nosila moja babka a možno ju v šatníku ešte stále aj má". Kúpila som ju. Najprv som z nej chcela spraviť klasický top s odhalenými ramenami (diy projekt TU), ale takto upravené košele už mám a hneď niekoľko, aj keď všetky sú pánske. Jednoducho, chcelo to niečo iné, niečo nové... Mala som ju dlho odloženú, pretože som nevedela, čo s ňou. V jeden večer som "behala rôznymi e-shopmi" a páčili sa mi crop topy s tzv. "tenkými pásikmi" na ramenách. Začala som premýšľať...a odrazu na mňa "vykukla" z krabice táto košeľa. Už viem! Spravím z nej sexy top! 

Doteraz som takmer nikdy nefotila fotky pred/po úprave, ale povedala som si, prečo to teraz nenapraviť. Myslím, že je to lepšie aj pre vás, keďže vidíte, čo všetko, čo nájdete v sekáčoch alebo v babkinej/mamkinej skrini sa dá upraviť alebo prerobiť. Možno to bude dlhší post a bol by ešte dlhší, kebyže ostanem pri tom prvom spracovaní tohto návodu, ale nakoniec som vám spravila takúto koláž, aby to nebolo príliš vyčerpávajúce. Navyše som sa rozhodla spojiť diy návod spolu s fotkami outfitu, kde môžete krásne vidieť, ako tento top vyzerá v "praxi". Outfit je tak trochu rozkošný, jemný, ženský, hravý...málokedy sa takto oblečiem, ale občas mám chuť byť za takúto jemnú presladenú žienku. Čo poviete na výsledok?




Pomôcky

  • košeľa 
  • ihla, niť
  • nožnice
  • šijací stroj
  • guma
  • špendlíky
  • zicherka


POSTUP:



1. Odstrihnite rukávy a golier košele, začnite strihať hneď pod rukávmi (od kraja ku kraju). Zvyšnú časť nevyhadzujte!
2. Pomocou páradla odstráňte z košele gombíky.  
3. Časť, kde boli gombíky slúžiace na zapínanie košele, spojte špendlíkmi.
4. Prešite túto časť (krok 3) na šijacom stroji. 
5. Priložte gumu k látke a odmerajte si koľko látky budete potrebovať na podhnutie. Nezabudnite pripočítať 1 cm navyše, aby ste nemali gumu natesno.
6. Vrch aj spodok látky podhnite a prišpendlite. Veľkosť podhnutia je podľa toho, koľko cm ste namerali v 5 kroku.  
7. Prišpendlený vrch aj spodok látky prežehlite klasickou žehličkou, ktorú máte doma, a potom prešite na šijacom stroji, ale nezabudnite nechať 3 cm otvor, aby ste mohli prevliecť gumu pomocou zicherky.
8. Po prevlečení gumy, jej obe konce zošite na šijacom stroji alebo ich spojte pevným uzlom. Konce gumy si nezabudnite označiť, napríklad krížikom a krúžkom, aby sa vám guma nepretočila. Potom prešite aj 3 cm otvor, ktorý ste spravili v 7 kroku. 



Rukávy 




9. Zo zvyšnej časti košele (zvyšná časť z kroku 1) odstrihnite rukávy. 
10. Odstrihnite spodný lem rukávov + pripočítajte 5 cm navyše (na podhnutie a prešitie). 
11. Opäť priložte k rukávom gumu, odmerajte si cm, podhnite, prišpendlite, prežehlite, prešite na šijacom stroji (nechajte 3 cm) otvor, prevlečte gumu a otvor zošite. 
12.  Hotové rukávy prišite pomocou ihly a nite alebo šijacého stroja k zvyšku. A je to! 



























Photos by Vladies (diy),
Kriss Torjai Photography (outfit)
@torjaikriss


#OUTFIT: Kulotky Romwe | Top Vladies DIY | Sandále Topankovo | Kabelka Camaieu | Okuliare Romwe 


2 Komentáre

  1. tak toto je naozaj dobrá práca. Ani som si nemyslela, že sa niečo takéto dá vytvoriť. keby som mala také zručnosti určite by som si takto "recyklovala" oblečenie aj ja sama. :)
    krásny outfit. <3
    DanyČuks

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, cením si to :). Nie je to také náročné ako sa možno na prvý pohľad zdá, a myslím, že návod je podrobne spracovaný, takže dá sa to zvládnuť alebo aspoň skúsiť, veď košeľa zo sekáča nie je až taká drahá ;).

      Odstrániť