Slovenský raj: Sokolia Dolina

Včerajšia sobota bola plná prekvapení, odhodlania, športu, prekonania sa, oddychu... A mohla by som pokračovať... V skratke, pekná sobota za mnou!

S rodinkou sme sa vybrali na osem hodinovú túru do Slovenského raja, konkrétne do oblasti nazývanou Sokolia dolina. Osem hodín čítate veľmi dobre! A musím povedať, že aj keď mám kondíciu, keďže cvičím a chodím behať, tak aj napriek tomu moje telo dalo trochu zabrať. Ale niet divu, veď osem hodín ste vkuse na nohách, zdolávate rôzne prevýšenia, prekážky, kopce, skaly....ale tie zážitky, pocity, príroda, konečné vyčerpanie...to všetko stojí za to! Preto ak máte príležitosť, tak neváhajte a určite sa zastavte v našom krásnom Slovenskom raji, ktorý samozrejme ponúka menej náročne aj náročnejšie túry. Práve Sokolia dolina je jednou z najnáročnejších, najdlhších a tiež s najväčším počtom rebríkov. Tiež nie hocijakých rebríkov, ale najdlhších, na ktoré sa musíte odvážiť! Kto má problémy s výškami a vie, že sa neodhodlá a hlavne neprekoná  sám seba, tak nech radšej skúsi inú trasu. Tie môžete vidieť na fotkách pri konci článku.

Verím, že sa vám fotky budú páčiť a že raz sa  budete mať možnosť vybrať na takúto krásnu túru. Keďže som prešla takmer celý Slovenský raj a chýba mi už len jedná neprebádaná oblasť a to Piecky, tak vám vrelo odporúčam ísť do hociktorej oblasti, pretože všetky sú krásne a stoja za to!

Bolo po deviatej hodine ráno a naša túra sa mohla začať....

To bolí naše prvé nenáročné rebríky, ktoré nájdete v každej oblasti Slovenského raja. Väčšinou vedú popri vode pri skale. Keďže sú nízko od zeme, tak nie je potrebné sa držať a ani sa obávať, že spadnete do vody.

Keďže sme išli pravidelným tempom a aby sme všetko stihli, tak na prestávky bolo malo času, ale predsa som stihla dve selfie. Táto fotka je fotená na moste, ktorý môžete vidieť hneď po tejto fotke. Cez takéto mosty prechádzate tiež niekoľkokrát.

Po tento vodopád, ktorý sa nazýva Skalný vodopád to bola celkom obyčajná prechádzka po lese, lenže tu sa to začalo. Adrenalín pomaly stúpal...

Od  spomínaného vodopádu sme sa museli štverať po takomto kopci smerom hore k najväčším vodopádom. Na fotke nižšie môžete vidieť, aký tento kopec bol strmý a aký je pohľad dole, odkiaľ sme prišli.

A tu je takmer vrchol nášho programu... Závojové vodopády. Ja by som ich pomenovala ,,Smrtiace vodopády.˝ Tu som sa musela naozaj  prekonať a bolo to po druhý raz v živote, čo sa mi podarilo. Skoro som sa rozplakala, pretože práve mne nerobia výšky najlepšie. Nemám strach z výšok, len strašne blbý pocit. Myslím si, že skvelý tip na samovraždu.

Smerom hore sa šplháte po niekoľkých rebríkoch, ktoré sú strmé, vo vysokej nadmorskej výške a komu nič nerobia výšky, tak si vie vychutnať aj vodopád tečúci popri rebríkoch.

Takýto krásny výhľad bol hneď po zdolaní prvých dvoch rebríkov.

Pohľad z polovice nášho šplhania sa, kde môžete vidieť, aké to je vlastne strmé.

Toto bol náš predposledný rebrík, ktorý bolo treba zdolať na náš vrchol. Potom sme sa už len šplhali smerom ku Kláštorisku, na ktoré sa dá prísť z viacerých oblastí Slovenského raja.

Cestou späť som už nefotila, pretože viac-menej nebolo nič nové, čo by ste na fotkách mohli vidieť. Išli sme cez les, sem-tam bolo treba zdolať nejaké tie skaly, konáre, kopce. Poslednou zaujímavosťou bol tento krásny výhľad, ktorý je z vrcholu Čertová sihoť. Pohľad dole už nebol taký pekný...