Ľudia, ktorí vedia znepríjemniť fotenie


Ak si pamätáte, kedysi som vám spomínala, že mi počas fotenia pohľady ľudí nevadia. Zvykla som si, ale vporiadku to je len dovtedy, pokiaľ ľudia nezačnú mať blbé poznámky alebo divné otázky. Čo sa mi však stalo tiež...

Viete, aj keď žijem v treťom najväčšom meste na Slovensku, v Prešove, ľudia tu (okrem svadieb a podujatí) nie sú zvyknutí vidieť niekoho behať s foťákom a fotiť. Koľkokrát sa nás niekto spýta, prečo fotíme a keď odpovieme, že na blog, tak každý na nás pozerá ako na zjavenie, pretože zrejme nevedia, čo je to blog.


Existujú štyri typy ľudí...

  • Osoba, ktorá je zaujatá tým čo robíte. So zvedavosti sa vás začne vypytovať, vy jej odpoviete a daná osoba začne na vás nechápavo pozerať a rozmýšľať, čo je vlastne blog. Takáto osoba mi vôbec neprekáža, práve naopak, oceňujem snahu vedieť prípadne pochopiť to, čo robíte. 
  • Osoba, ktorá sa začne smiať alebo až vysmievať, urážať, komentovať, posudzovať a pritom nemá šajnu o tom, prečo a načo to robíte. Práve kvôli takým ľuďom píšem tento článok, preto čítajte ďalej.
  • Osoba, ktorá vie, že sa nefotíte 1-2 hod. s drahou zrkadlovkou len tak na facebook. Vie, že je to pre niečo iné. Daná osoba sa s tým už niekde stretla, videla to alebo vie, že ide o blogovanie alebo čosi podobné. Od takejto osoby sa možno dočkáte aj milého komplimentu alebo pochvaly.
  • Osoba, ktorá si vás nevšíma (ignoruje), pretože ju to nezaujíma, nemá potrebu to riešiť alebo nejako rozoberať.


Určite chcete vedieť, aké príhody máme z niektorých fotení...

Keď som ešte pár rokov dozadu fotila s mamou, stalo sa nám, že sa jedna pani začala smiať na celú ulicu so slovami: "aha, ona jej fotí nohy, chápeš". Fotili sme vtedy detail topánok a mám pocit, že to, ako sa smiala bolo nepríjemné nielen nám, ale aj jej priateľovi alebo manželovi... 

Fotíš na občiansky? Sfotíš aj mňa? To čo/na čo fotíte? Aj ja chcem fotku. By ste ma mohla sfotiť, vám dám mail a vy mi pošlete fotku. Mi spravíte fotku s touto slečnou (tá slečna som ja)? Ja vás spravím obom fotku.... Toto sú najčastejšie otázky alebo poznámky okoloidúcich na Kriss alebo Nat. 

Počas tohto fotenia nás jedna pani s vnúčatami začala bombardovať otázkami: To prečo fotíte, načo, a to len tak, či ako? Do školy fotíte? Čo študujete? Fotografiu? Haha, nestihli sme jej ani odpovedať a už analyzovala môj outfit a aké máme s fotografkou make-upy, pritom obe sme mali len základ (make-up, špirála, zvýraznené obočie a ja jemný rúž na perách). Povedala svoje a odišla :D. 

Samozrejme, dočkali sme sa aj uznania, pochvaly, že sme pekné (áno, ďakujeme za to rodičom) alebo že mám pekný outfit a podobne. Lenže keby to tak bolo vždy, tak to by som vám asi nepísala tento článok, však?


Už vás nebudem napínať a prejdem k tomu, čo má viedlo k týmto slovám...

Počas fotenia tohto outfitu sa ulicou vystriedalo veľa rôznych ľudí. Väčšinou to bola mládež (študenti). Ak by som mala odhadnúť išlo o mladších ľudí odo mňa. Sem-tam si všimnete ľudí, ktorí okolo vás prejdú a ja mám na výzor dobrú pamäť (na mená bohužiaľ nie). Keď už sme pomaličky končili s fotením, prešli okolo nás dve slečny, ktoré stále niečo kričali. Boli sme s Nat dosť ponorené do toho čo robíme, preto sme až neskôr zaregistrovali, že to patrí nám. Ja som dokonca tej slečne najprv nerozumela, až neskôr. Nebudem citovať, ale znelo to nejak takto: "Krásne ste, fakt ste krásne, ale už by ste mohli skončiť. To kto toľko videl tak dlho fotiť na facebook na profilovku, preboha." 

A máme tu osobu s číslom dva. Za prvé, čo nám ona ide diktovať kedy máme skončiť, navyše sme ju nijakým spôsobom neobmedzili. A za druhé, ja sa len samej seba pýtam či ľuďom nie je hlúpo alebo trápne za to a za slová, ktoré povedia. Neurazila ma, veď čo má môže na tomto uraziť a hlavne od takého človeka? Skôr som ostala sklamaná, že existuje ďalší človek s takýmto zmýšľaním a postojom... Chcem vám týmto článkom ukázať, aký je rozdiel, keď niekto nevie čo sa robí, ale inteligentne sa spýta a chce vedieť odpoveď, medzi niekym, kto nemá šajnu o tom, čo sa deje a aj napriek tomu začne vykrikovať somariny. Predtým než sa niekoho niečo spýtate alebo začnete vykrikovať, položte si dané otázky na seba. Otočte si situáciu, akoby vaše otázky alebo odpovede vám chcel položiť niekto iný. Urazilo alebo dotklo by sa vás to? Tak to nerobte alebo to skúste zmeniť za iné slová alebo iný prístup. 

VŽDY je lepšie sa k niečomu vyjadriť len vtedy, ak o tom máte informácie a viete o čom je reč. Ak neviete, pýtajte sa, nie je to hanba. Hanbou je podľa mňa vysmievať sa a urážať niekoho iného.


Photos by Natália Madziková
Úprava Vladies


#OUTFIT: top Secondhand ▪️ džínsy H&M ▪️ kimono Romwe ▪️ opasok F&F ▪️ ruksak NY ▪️ čelenka Romwe ▪️ prívesok DIY ▪️ tenisky House









4 Komentáre

  1. Heh. Já tedy takto fotit nechodím, nedělám moc outfity, ale vím, o co jde, když potkám někoho takto fotit na ulici. Nechápu, proč mají lidi potřebu urážet lidi, kteří se fotí. Čím je to tak špatné, že si zasloužíš takovéto chování?

    Little Dreamer

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem, pýtaš sa nesprávnej osoby :). Tiež by som chcela vedieť, prečo ľudia majú takúto potrebu a čo tým vlastne získajú...

      Odstrániť
  2. S podobnými situáciami sa stretávam aj ja. Viem presne o čom hovoríš pretože aj ja pochádzam z Prešova a niekedy mám pocit, že sa tu nachádzajú ľudia, ktorý sú ešte za opicami. Kedysi som aj ja fotila v prešovských uliciach no nepríjemné pohľady okolia ma od toho postupne odradili. Preto sa len kryjem a hľadám veľmi nenápadné steny v mojom blízkom okolí. Ľudia by si radšej mali dávať pozor na jazyk a na slová, ktoré sa chystajú vysloviť. Určite by im to nebolo príjemné, ak by a ocitli v podobnej situácii. Mám pocit, že teraz chce každý každého len potupiť a upútať na seba pozornosť trápnymi komentármi. Asi to treba len ignorovať a venovať sa tomu, čo nás baví.
    WOLF CHILD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéé, takže ďalšia Prešovčanka. Ak ma niekedy uvidíš, tak kľudne štuchni do mňa :).

      Sme na východne, takže sa nie je veľmi čomu čudovať.
      Presne tak, ako si na konci napísala, treba to ignorovať a robiť si naďalej to, čo nás baví a nenechať sa tým odradiť. Snáď si sledovatelia prečítali/jú tento článok a budú upozorňovať takýchto ľudí vo svojom okolí :).

      Odstrániť