#testujem produkty: Prírodní pomocníci



Sľubovaný kozmetický článok máte konečne pred sebou. Je naozaj dlhý. Snažila som sa vám napísať názor na všetky produkty. Nie je to spolupráca, ale čisto môj záujem o tieto produkty a moje skúsenosti s nimi. S ich testovaním som začala už minulého roku v novembri/decembri a testovala ich až doteraz. Niektoré produkty som si zakúpila viackrát, z niektorých sa stali TOP produkty a na niektoré som zanevrela. Oproti predošlým článkom o kozmetike bude tento odlišný v tom, že vám opisujem nielen produkty, ktoré vidíte na fotke, ale v texte vám spomeniem aj tie, za ktoré som ich vymenila alebo ktoré momentálne testujem. Zvýraznila som vám ich, ale aj tak je potrebné čítať pozorne.

Našla som si zopár stálych produktov, najmä od značky Mylo, Navia a Soaphoria. Nielenže mi vyhovuje zloženie výrobkov, prístup značky, ale aj balenie, ktoré je prevažne sklenené a je možné ho vrátiť. Mojim cieľom je nájsť produkty, ktoré budú účinné, cenovo prijateľné a budú mať šetrné balenie. Povedala som si, že nechcem mať nič v plaste. Jedine ak minimum vecí alebo výrobok s označením "4", čo znamená, že je obal možné recyklovať.

V závere tohto článku nájdete menší zoznam s mojimi obľúbenými produktami, ktorým ostávam verná. Rozhodla som sa, že toto bude môj posledný neplatený článok o kozmetike. A to vzhľadom k tomu, že by sa reklama zadarmo robiť nemala a ďalším dôvodom je čas prípravy celého článku. Nechcem, aby to teraz vyzeralo tak, že idem len po peniazoch alebo produktoch zadarmo. To vôbec nie! Produkty, ktoré budú stať za pozornosť vám spomeniem na svojom instagrame (@vladiesblog), buď v stories alebo na profile. Nezabúdajte ma sledovať, aby vám nič neušlo!

Mimochodom, veľa produktov, ktoré tu uvádzam môžu použivať aj páni. Stačí si vybrať len tú svoju vôňu. Samozrejme, na mnohých e-shopoch nájdete prírodnú kozmetiku určenú pre pánov, takže žiaden problém. Tí, čo sa zaujímajú a chcú žiť viac #ecofriendly iste používajú tieto veci a našli si svoje. 




ČISTIACE PLEŤOVÉ MLIEKO / MYLO

Mlieko je určené na čistenie a odličovanie predovšetkým suchej a citlivej pleti, ale musím povedať, že vyhovovalo aj tej mojej zmiešanej. Až 93,58% zložiek je organického pôvodu a obsahuje organický emulgátor, ktorý zlepšuje hydratáciu pokožky. Stačí zopár kvapiek, ktoré som krúživými pohybmi rozotrela po celej pleti, potom som pleť dočistila tampónmi alebo som ju opláchla čistou vodou. Make-up išiel krásne dole. Pleť som mala čistú, hydratovanú a bez akéhokoľvek podráždenia alebo pocitu pnutia. Mlieko nemá nejakú špecifickú vôňu, ale to mne vôbec neprekážalo. Výhodou je pumpička a sklenená nádobka, ktorú môžete vrátiť a získate tak zľavu na ďalší nákup. Kúpila som si ho niekoľkokrát, ale dosť rýchlo sa mi minul, keďže sa líčim pomerne často a tiež ho používam na každodenné čistenie pleti. Vyskúšala som ešte odličovaciu vodu "Prameň krásy" od značky Havlíkova apotéka, no prekáža mi vôňa ruže, konzistencia a tiež to, že produkt je balený v plaste. Vrátila som sa späť k tomuto mlieku, ktoré používam najmä na odličovanie oči. Pleť odličujem pleťovým čistiacim gélom, ktorý som vám spomenula v článku TU. Ak tento gél miniem, plánujem pleť odličovať mydlom a na oči používať aj naďalej toto mlieko. Myslím si, že takým spôsobom sa mi mlieko tak skoro neminie.




KRÉM TROJRUŽA / MYLO

Celotelový krém s vôňou ruže a pomaranča som si kúpila v zime, kedy boli veľké mrazy a ja som nevedela, čo so svojou suchou pleťou. Najprv som chcela vyskúšať vôňu vanilky a levanduľe, ale v tom čase bol krém vypredaný, tak som si kúpila tento. Krém vonia skutočne krásne, ale má mastnú konzistenciu, čo mne veľmi nevyhovovalo, pretože nemám rada, ak cítim, že niečo na pleti mám. Na pleť som ho ďalej nepoužívala, ale osvedčil sa mi ako krém na ruky alebo ako telové mlieko, ktoré sa pekné rozotiera po sprche do vlhkej pokožky. Lenže vzhľadom na jeho 60 ml množstvo vám ako telový krém dlho nevydrží. Ja ho odporúčam používať ako krém na ruky alebo krém na suché miesta (lakte, päty, pery). Použitú sklenenú nádobku môžete opäť vrátiť, čo je super.




 *TOP / PLEŤOVÉ SÉRUM "AKO VÁNOK" / MYLO

Geniálne sérum! Je určené na mastnú a problematickú pleť, ktorú hydratuje, vyživuje a lieči. Vie si dať rady aj s jazvami po akné. Pomáha pleti prinavrátiť samoregulačné schopnosti, ktoré sa užívaním nevhodných kozmetických prípravkov a ich nadmerným používaním strácajú. Má krásnu citrónovú vôňu, rýchlo sa vstrebáva a ľahko sa nanáša. Napriek tomu, že je to olej, je "ľahký" a neupcháva póry, čoho som sa ja veľmi obávala. Práve preto som si kúpila menšie testovacie 15 ml balenie, ktoré mimochodom vydrží dosť dlho. Toto sérum odporúčam všetkými desiatimi! Nedávno som si kúpila väčšie 50 ml balenie, ktoré je cenovo výhodnejšie, ak ho plánujete používať každý deň. Sklenenú fľaštičku môžete opäť vrátiť.




ORGANICKÁ BYLINKOVÁ VODA - MÄTA KUČERAVÁ / NAVIA

Pleťová voda je určená pre zmiešanú až mastnú pleť. Je vynikajúca v tom, že eliminuje tvorbu akné a nadmerné potenie, sťahuje póry, očisťuje a obnovuje tón pokožky, má antiseptické účinky a ukľudňuje pokožku po holení. Môžete ju používať aj na výplach úst, po spálení slnkom alebo na odpudenie komárov. Má príjemnú mätovú vôňu. Používam ju ako tonikum každé ráno i večer. Celú fľaštičku si vždy po zakúpení prelejem do nádobky s rozprašovačom, pretože voda sa mi tak lepšie nanáša a môžem sa tak ňou kedykoľvek osviežiť. Vyhovuje mi to takto viac, než nanášanie na tampón. Skúšala som ju použiť na odpudenie komárov, no veľmi to nefungovalo. Ale pravdou je, že momentálne je komárov strašne veľa, čiže pomôžu jedine repelenty. Práve preto som si objednala repelentný olej "Anti Mosquito" tiež od tejto značky a musím povedať, že je perfektný. Smrdí mi ako vegeta a má olejovú konzistenciu, ale skutočne zaberá. Len si ho treba naniesť na celé telo, aj keď výrobca uvádza, že ho stačí naniesť len na odhalené časti.




OČNÉ SÉRUM S GINKOM A Q10 / NAVIA

V predošlom článku o kozmetike TU som vám predstavila očný krém s kofeínom, ktorý je určený na kruhy pod očami. Používam ho dodnes, no musím povedať, že celkom sa mi osvedčila kombinácia spomínaného krému s kofeínom a tohto očného séra s extraktom ginka a koenzýmom Q10. Vďaka "roll on" sa ľahko nanáša a je možné ho použiť nielen na okolie očí, ale aj pier. Zabraňuje predčasnému starnutiu a bojuje aj proti už vzniknutým vráskam. Sérum a krém s kofeínom nanášam každý večer pred spaním. K týmto produktom pribudol ešte jeden krém, ktorý si nanášam každé ráno. Ide o spevňujúci očný krém s granátovým jablkom od značky Weleda, ktorý som si kúpila asi pred 3-4 mesiacmi. Táto kombinácia sa mi zatiaľ osvedčila najviac.




ÍLOVÁ MASKA S ČAJOVNÍKOM / NAVIA

Táto maska sa ku mne dostala omylom, haha. Totižto na Vianoce si zvykneme dopredu povedať, čo by nás asi potešilo a aký darček by sme chceli. Vyhneme sa tak veciam, ktoré nechceme a zbytočne by sa nám len hromadili... So sestrou si väčšinou vyberieme práve kozmetiku, ktorej nie je nikdy dosť. Napíšeme zoznam s niekoľkými produktami a potom bude prekvapenie práve to, že čo vlastne rodina z tohto zoznamu vybrala. Ja som chcela od tejto značky medovú masku s kozím mliekom, ktorú používam dlho a zmienila som sa vám o nej TU. Lenže sestra sa pomýlila a namiesto nej mi kúpila túto ílovú masku. Použila som ju len zopárkrát, keďže momentálne používam na čistenie pleti kambriansky modrý íl, o ktorom som vám napísala viac TU. Ale musím povedať, že má príjemnú krémovú konzistenciu a navyše ju nemusím rozrábať s vodou. Je určená na mastnú a problematickú pleť, ktorú čistí, reguluje tvorbu kožného mazu, vyživuje, hydratuje a ešte omnoho viac.




ODLIČOVACIE TAMPÓNY / TWO A ALCHEMILKA

Odličovacie tampóny #zerowaste od pôvodnej značky 2SIS, dnes s novým názvom - TWO, sú ručné šité kozmetické tampóny z materiálu froté a bambusového úpletu, ktoré je možné oprať pri 60°C a znovu použiť. V balení je 7 kusov. Tieto tampóny som veľmi chcela, preto som ich napísala na zoznam darčekov na Vianoce. Splnilo sa mi to a veľmi sa z nich teším. Keďže som potrebovala ešte zopár tampónikov, dokúpila som si ich v Alchemilke u nás v Prešove. Tie neboli od tejto značky a popravde ani neviem od akej sú, ale vyhovujú mi viac, než tie od TWO, pretože sú jemnejšie. Tampónov mám viac, keďže sa niekedy líčim aj dvakrát za deň. Záleží to od toho, kde idem. Špinavý tampón stačí hodiť do pračky a vyprať. Dokonca mám vyhradený jeden tampón, ktorý používam na odlakovanie nechtov. Po vypratí vám môže ostať zafarbený tampón, ale on je čistý. Takisto aj make-up vám môže zafarbiť tampón. Neľakajte sa, pretože tampón je čistý. Je to len farba. Podobne to máte s vínom, keď sa olejete. Šaty vyperiete, no škvrna vám ostane.




MORSKÁ HUBA / ALCHEMILKA

Po morskej hube som pokukovala strašne dlho. Vždy som počas jednej sprchy spotrebovala veľké množstvo sprchového gélu a to nebolo dobré z nijakého hľadiska. Nanášala som ho do dlani počas pustenej sprchy, takže veľká časť mi stiekla. Rozhodla som sa pre zmenu. Kúpila som si túto morskú hubu (Alchemilka v Prešove) a prírodný sprchový krém "Bojovník krásy" od Soaphoria. Krém s drobnými zrniečkami pokožku nevysúša, má ľahkú krémovú konzistenciu, krásne vonia a na pokožke vytvára jemný mliečny film. Krém je balený v sklenenej nádobe, ktorá sa dá vrátiť a pri kúpe ďalších produktov tejto značky máte zľavu. Paráda! Navyše sa vďaka krému nemusím natierať telovým mliekom každý deň! Tak by to malo byť, nie ako pri chemických produktoch, ktoré pokožku vysúšajú. No a konečne nespotrebujem veľa krému! Na hubku stačí naniesť malé množstvo, ktoré mi vystačí na očistu celého tela. Chválim! A mimochodom, túto morskú hubu mám už asi štyri mesiace a stále je celkom v dobrom stave, čo je skvelé! Na umývanie riadu zase môžete použiť lufu, ktorá je drsnejšia.




*TOP / TUHÝ ŠAMPÓN "TY KOKOS" / TWO

Aj keď som bola spokojná s vlasovým šampónom a kondicionérom, ktoré som vám spomínala v tomto článku TU, dlho som obdivovala ženy, ktoré používajú tuhé šampóny a nevedia si ich vynachváliť. Na sestrinej poličke na mňa vždy vykukoval jej tuhý šampón a ja som zase pokukovala po ňom. Povedala som si, že chcem túto vec vyskúšať aj ja, ale mala som obavy z toho, či nájdem ten správny, či vlasy nebudú príliš suché a či sa budú dať dobre rozčesať, či bude šampón aspoň trochu peniť. Veď, ako si ho potom nanesiem na vlasy?! Nevedela som si to predstaviť. Nakoniec som na Vianoce dostala tento tuhý šampón s vôňou kokosu, ktorý je vhodný na normálne a suché vlasy. Mal by vydržať v priemere 45 umytí, čo aj sedí. Stačí vytvoriť vo vlhkých dlaniach penu a tú si následne naniesť na vlasy alebo si šampónom masírovať krúživými pohybmi vlasy, čím sa vytvorí jemná pena (takto to robím ja). Je až neuveriteľné, že mi prvý tuhý šampón sadol hneď na prvú šupu. Dodnes sa smejem z mojich obáv a z toho "stresu" pred prvým použitím. Zo sprchy som vyšla nadšená a utekala som za sestrou oznámiť jej, že je to super vec. Ľutujem, že som tuhý šampón nezačala používať už skôr. Sestra sa len zasmiala a povedala "no vidíš".




KONDICIÓNER NA VLASY "TY KOKOS" / TWO

Kondicióner s nádhernou kokosovou vôňou je určený predovšetkým na suché a poškodené vlasy. Obsahuje výťažky z kostihoja, ktoré vlasy regenerujú a výťažky žihľavy, ktoré podporujú ich rast. Ide o 100%-ný prírodný produkt bez palmového oleja, ktorý je ideálny aj pre vegetariánov a vegánov. Tento kokosový kondicióner bol súčasťou darčeka spolu s tuhým šampónom "TY KOKOS". Okrem toho, že krásne vonia, sa aj jednoducho nanáša, keďže má jemne krémovú konzistenciu. Vlasy sú po ňom jemné a ľahko sa rozčesávajú. Obal je tiež možné vrátiť, recyklovať alebo kompostovať. Vyskúšala som ho len raz a ako tak teraz pozerám je celkom problém ho zohnať. Plánujem ho totižto používať aj naďalej.




*TOP / ARGANOVÝ OLEJ / RENOVALITY

Mnoho kaderníkov odporúča používať na suché a poškodené vlasy práve kvalitný arganový olej. Musím povedať, že ma naozaj úžasne účinky a pri pravidelnom používaní vie zatočiť so suchými vlasmi. Horšie to je dokopať samú seba k tomu pravidelnému používaniu... Celkovo hocijaké oleje sú super pre akékoľvek vlasy. Keď som zbadala túto značku, hneď som si povedala, že chcem od nich niečo vyskúšať. V tom čase som potrebovala nutne arganový olej a táto značka ma zaujala svojim zložením, obalom, množstvom a cenou. Ide o olej, ktorý je za studena lisovaný a jeho pôvod siaha do Maroka. Je úžasný nielen na vlasy, ale aj na pleť, najmä tu zrelú, keďže pleť hydratuje, redukuje vrásky a pomáha jej udržať si svieži vzhľad. Vyhovuje mi, že je olej balený v tmavom skle a vďaka pipetke sa jednoducho aplikuje. Ja ho používam po sprche do ešte mokrých vlasov alebo ak si vyžehlím vlasy, tak ho do končekov jemne vmasírujem (ale opatrne!). Na dlaň si vždy nakvapkám potrebné množstvo a následne nepravidelným jemným "stláčaním" olej vmasírujem do vlasov. Ak by som si mala kúpiť nejaký ďalší olej (napr. na opaľovanie), tak to bude pravdepodobne od tejto značky.




*TOP / KONDICIONAČNÝ SPREJ NA VLASY / NAVIA

Bomba produkt! Za to, že ho mám v kúpeľni môže ako inak moja sestra. Tá si ho nevedela vynachváliť a jeho krásna bylinková vôňa dostala aj mňa. Kúpila som si ho raz a odvtedy som mu verná. Doslova som závislá na tomto spreji, ktorý umožňuje ľahké rozčesávanie vlasov, a vďaka obsahu komplexu rastlinných ceramidov a provitamínu B5 ich chráni pred nepriaznivými vonkajšími vplyvmi (slnko, chlad, vietor, pred tepelným stylingom). Môžete ho použiť do mokrých, ale aj suchých vlasov. Pri pravidelnom používaní by vlasy mali byť viac odolné voči poškodeniu a rozštiepeniu končekov. Tiež výborne vlasy hydratuje. Nádobka je opäť sklenená a dá sa vrátiť. Jeho jediné mínus je malinké balenie a vyššia cena.




PRÍRODNÝ DEODORANT "CHLADIVÝ VÁNOK" / NAVIA

Antiperspiranty obsahujú chémiu, ktorá zabraňuje odstraňovaniu odpadových a škodlivých látok z tela, t.j. poteniu. Prírodne deodoranty práve naopak, tomu nezabraňujú a sú pre telo lepšie a zdravšie. Treba však rátať aj s tým, že pri prechode na prírodné deodoranty je niekedy pre organizmus potrebná dlhšia adaptácia (1-2 a viac týždňov), počas ktorej môže dochádzať ku krátkodobému zvýšeniu zápachu. Ľudia, ktorí ich používajú tvrdia, že je potrebné hľadať ten správny pre seba.

Prírodné deodoranty sú pre mňa stále kameňom úrazu. O prvom prírodnom deodorante, ktorý som vyskúšala, som sa vám zmienila v článku TU. Ten však u mňa nepochodil kvôli sóde bikarbóne (pre mnohých ľudí dráždivá zložka) a dokonca som ho kvôli páleniu v podpazuší nedopoužívala. Na Vianoce som dostala prírodný deodorant "Ranná rosa" bez obsahu sódy bikarbóny od značky Navia, ale ta vôňa mi veľmi nevyhovovala. Produkty s ružami mi akosi nevoňajú. Neskôr som si kúpila od tej istej značky deodorant "Chladivý vánok", ktorý som používala od novembra do polovice júna. V chladných dňoch alebo na jar to bolo celkom fajn. Použila som ho viackrát za deň a zápach alebo iné problémy sa nedostavili. Avšak, teraz v horúcich dňoch to bolo strašné. Deodorant mi vôbec nezaberal, robili sa mi po oblečení mastné fľaky a dostavil sa zápach, s ktorým som ja nikdy nemala výrazný problém. Nepomohlo mi ani použite deodorantu viackrát za deň. Neznášam, keď niekto pri mne smrdí a už vôbec nie, keď tým smradľavým človekom som ja sama...

Kúpila som si teraz prírodný deodorant od Ben&Anna s vôňou "Persian Lime", ktorý je balení vo veľkom papierovom tubuse. Avšak, obsahuje sódu bikarbónu. Ale vraj by ho mali vyskúšať aj ľudia, ktorí reagujú na túto zložku. Tento deodorant som kedysi dávno videla u jednej známej českej blogerky a rozhodla som sa ho vyskúšať. Keďže pôvodné prírodné deodoranty nezabrali a dokonca v správnom čase začala tento deodorant Ben&Anna predávať Alchemilka v Prešove, neváhala som a kúpila som si ho. Dokonca s citrónovou vôňou, ktorú ja veľmi nemusím, ale pri tomto deodorante mi akosi nevadí. Používam ho už druhý týždeň a asi som si našla TOP DEODORANT (klop-klop na čelo)! Žiaden zápach. Pálenie sa objavilo čerstvo po holení (treba trochu počkať), ale inokedy nie. Príjemná vôňa. Suchá pazuška. Stačí ho naniesť max. 1-2 krát za deň. Zatiaľ zvláda aj tieto horúčavy. Výhodou je veľké balenie a papierový obal. Nechcem zakriknúť, ale ak to pôjde takto ďalej, tak som si zrejme našla prírodný deodorant, ktorý konečne funguje! Jupííí!




MYDLO "SOĽ NAD ZLATO" / MUSK

Ručne vyrábané mydielko s včelím voskom a morskou soľou som si kúpila namiesto morského mydla, o ktorom som vám napísala TU. V porovnaní s pôvodným mydlom je jemnejšie a morskú soľ na pokožke nie je až tak cítiť, respektíve jej zrniečka. Morská soľ je výborná na pokožku, veď aj preto prídeme po dovolenke domov vždy pekní. Ja som si ho kúpila kvôli červeným bodkám po holení a mydlo s nimi pekne zatočilo. Nepoužívam ho síce pravidelne (musím sa polepšiť) a tiež je pravda, že mi s červenými bodkami a zarastajúcimi chĺpkami pomohlo holenie s Philips Lumea IPL. Ale keď ho používam, tak je vidieť, že pokožka je krajšia, i keď na dotyk trochu suchšia, ale mydlo ju nijakým spôsobom nedráždi. Mydlo na mňa nespravilo "wow" efekt, preto neviem, či by som si ho kúpila aj po druhýkrát. Asi by som skôr pokukovala po mydlách od značky Mylo alebo Almara Soap, od ktorej som si nedávno kúpila mydlo na intímnu hygienu, tak uvidíme, čo to bude zač.




MASÁŽNA KOCKA / PONIO

Ako som už vyššie spomínala, ak je to možné, chcem sa vyhnúť plastu. Už dlhšiu dobu používam hydratačné telové mlieko s vôňou vanilky a škorice, o ktorom ste si mohli prečítať viac TU. Okrem toho, že krásne vonia, má super konzistenciu a výhodou je aj veľké 500 ml balenie, ale bohužiaľ v plaste... To ma donútilo skúsiť túto masážnu kocku s nádhernou vanilkovou vôňou. Slovo "masážna" som pri objednávaní asi riadne prehliadla a potom niet divu, že som bola sklamaná, och... Kocka vonia skutočne nádherne, ale telové mlieko mi nenahradila, veď na to ani nie je určená. Nehydratovala moju pokožku dostatočne. Nevydržala mi dlho, keďže sa natieram každý deň po sprche a zo začiatku som si musela zvyknúť na manipuláciu. Totižto, kocku treba jemne potrieť v dlaniach (nahriať ju) a až tak ňou krúžiť po tele. Ale vzhľadom na to, že som zle prečítala, musím povedať, že na masáž je táto kocka skvelá a navyše pekne prevonia telo. Ja proste milujem v kozmetike vôňu vanilky, čokolády a kokosu. No a chcela by som nahradiť telové mlieko balené v plaste za napríklad telové maslo alebo suflé. Niečo na princípe tuhého šampónu. Ak by ste mali nejakí skvelý tip, sem s ním.




ZUBNÁ PASTA / WELEDA

Nabudúce budem skutočne čítať lepšie! Neviem, čo sa to so mnou deje, že som taká nepozorná, ale nielenže som objednala masážnu kocku, ktorú som nepotrebovala, ale minule som v DM-ku kúpila aj zlú zubnú pastu. Iste si spomínate na storičko, kde som sa vám "pochválila" kúpou detskej zubnej pasty od tejto značky. Slovo "kids" bolo také veľké, že mi oči mohli vypadnúť, no... Fajn, stáva sa. Našťastie moja druhá kúpa bola úspešná a kúpila som si konečne pastu pre dospelých. Vedela som, že soľnú zubnú pastu nechcem. Mám rada, ak má pasta sviežu chuť, tak som siahla po rastlinnom géle, ktorý je určený pre citlivé ďasná. Gél má hojivé, protizápalové, sťahujúce účinky a udržujú sliznicu v prirodzenej rovnováhe. Môžem povedať, že táto pasta bola super a ak by som si mala vybrať takéto zloženie, tak si vyberiem opäť niečo od tejto značky.

Ale predsa len som chcela niečo...niečo viac? Neviem prečo, ale lákalo ma vyskúšať bylinkový zubný prášok od Navia, ktorý momentálne používam. Má tiež protizápalové a antibakteriálne účinky, chráni ďasná a čistí zuby, ale aj odstraňuje usadeniny a škvrny z povrchu skloviny a normalizuje pH v ústnej dutine. Mätový prášok sa postará o svieži dych. Prášok je navyše balení v sklenenej nádobke, ktorú je množné vrátiť.

Dokonca si môžete "zubnú pastu" vyrobiť aj samé. Zmiešajte kokosový olej a sódu bikarbónu. Počula som, že to funguje. Ja osobne som to zatiaľ ešte nevyskúšala, takže vám o tom neviem povedať viac, ale raz aj na to príde čas. Skúšal niekto z vás?




*TOP / ZUBNÁ KEFKA / CURANATURA

V predošlom článku o kozmetike som vám spomínala aj drevenú zubnú kefku, ktorá mi žiaľ, nevyhovovala. Bola som sklamaná, ale zároveň odhodlaná skúšať ďalej. Kúpila som si teda drevenú kefku od tej istej značky, ktorú používa moja sestra. Bambusová zubná kefka je ekologická, pretože je biologicky rozložiteľná, neobsahuje prímesy ftalátov a bisfenolu A (BPA). Je vyrobená z obnoviteľných zdrojov a kompostovateľná. Vybrala som si kefku s extra soft mäkkými štetinkami, ktoré sú zastrihnuté dorovna, šetrne čistia zuby a ďasná, a sú vyrobené z bambusovej celulózy (biologicky rozložiteľné obnoviteľné prírodné vlákna). Kefka je balená v recyklovateľnom papieri. Používam ju už asi druhý mesiac a zatiaľ je na nej vidieť len mierne opotrebovanie, pričom tá pôvodná sa mi zničila do dvoch týždňov. Navyše jej štetinky sú jemnejšie a kefka sa dobre drží v ruke.

Teraz už viete, akou zubnou kefkou si čistím zuby. Viete aj to, že používam bylinkový zubný prášok namiesto zubnej pasty. Je najvyšší čas vám predstaviť jeden prírodný doplnok na zuby - dentálnu niť. Tá je 100% prírodná, vegánska, z bambusového uhlia a s mätovou príchuťou, bez včelieho vosku a hodvábu a je kompostovateľná. Kúpite ju v malej sklenenej nádobke a ak sa vám minie, stačí dokúpiť len náplne. Ja som si ju kúpila v Alchemilke u nás v Prešove bez nádobky. Mám ju uloženú v krabičke a vždy si manikúrovými nožničkami odstrihnem dĺžku, akú potrebujem.




*TOP / MENŠTRUAČNÝ KALÍŠOK / LUNACUP

Počula som o ňom už dávno a tiež som o ňom čítala zopár recenzií, či už od "obyčajných" ľudí alebo blogeriek. Sestra, ktorá, ako ste si iste všimli, sa o všetky tieto veci zaujíma, takže mi tiež dala menšiu prednášku, aká super vec to je a koľko výhod vlastne má. Veru má! Aj keď skamarátiť sa s ním nebolo jednoduché. Prvýkrát 45 minút v kúpeľni, druhýkrát 40 minút, tretíkrát 30 minút... Nebudem vám klamať, po istom čase som bola zúfala a neraz som si ponadávala, ale vzdať som to nechcela. Na tretí deň menštruácie sa to zlepšilo a čas strávený v kúpelní bol výrazne kratší. Chce to len trpezlivosť (veľa trpezlivosti) a nájsť si systém, aby sa vám kalíšok ľahko zavádzal a správne otváral. Ten svoj som si kúpila na MDŽ a vzhľadom k tomuto sviatku, som mala zľavu. Objednala som si ho z lunacup.eu/sk, pretože mi to prišlo menej komplikované s výberom veľkosti, než u iných e-shopov, kde si môžete vybrať z viacerých veľkostí a máte z toho guľáš (aspoň ja som mala). Zavedený kalíšok vám vydrží celý deň! Samozrejme, záleží na tom, aké silné krvácanie máte, ale zvyčajne vám stačí kalíšok zaviesť ráno a večer ho vybrať, opláchnuť a opäť zaviesť. Takže si nemusíte na verejných toaletách robiť starosti, ani pri cestovaní a dokonca ani v noci počas spánku.

Divili by ste sa žienky, ale počas celej menštruácie stratíme priemerne 3-4 polievkové lyžice krvi!!! Prosím pekne, tak málo! Áno, je to tak. Bola som z toho prekvapená, keď som to videla na vlastné oči a pritom netaké množstvo vložiek a tampónov minieme počas celej menštruácie....a rozkladá sa to 400 rokov.... Kalíšok vám vydrží niekoľko rokov. Skúste nad tým pouvažovať, pretože je to fakt super vec. Navyše, ak máte nejaké zápaly a chceli by ste si ísť napríklad zaplávať alebo zápalom predísť, zaveďte si kalíšok a môžete ísť. Ja osobne sa už k tampónom, ktoré sú škodlivé, nevrátim, tak ako ani k vložkám. A samozrejme, dávajte pozor odkiaľ kalíšok kúpite! Tie nekvalitné vám môžu uškodiť!




BAMBUSOVÉ VATOVÉ TYČINKY / HYDROPHIL

Nesnažím sa robiť pozitívne zmeny len pri kúpe kozmetiky, ale aj pri iných veciach. Nahradila som vatové plastové tyčinky za tie bambusové. Minerálne vody v plastových fľašiach za sklenený džbán plný vody z vodovou. Na cesty si beriem buď malú sklenenú fľašu alebo väčšiu hliníkovú. Desiatu alebo ak si niečo potrebujem zakryť, balím a prikrývam voskovým obrúskom. Plastové sáčky alebo tašky u mňa nehrozia, jedine tie, čo už mám používam stále dookola. Používam vlastnoručne ušité vrecúška a plátené tašky. Na tanier si nakladám vždy len toľko jedla, koľko v skutočnosti zjem. Ak budem mať málo, pôjdem si po dupľu, než by sa mal zvyšok jedla vyhodiť. Pri umývaní riadu alebo zubov nenechávam pustenú vodu, ak ju nepotrebujem. Nesvietim v miestnostiach zbytočne, ak tam nie som. Prerábam veci, ktoré sa prerobiť dajú, než by som ich hneď vyhodila. Snažím sa nekupovať nové oblečenie, ktoré nepotrebujem alebo viem, že ho vynosím malo alebo ak vôbec. Nakupujem v sekáčoch a len občas si kúpim niečo v obchodoch z fast fashion, ale stále je to vec, ktorá viem, že mi poslúži dlho alebo viem, že takú v sekáči nezoženiem.

Keď som predávala veci, balila som vám ich do plastových vrecúšok, ktoré som si roky odkladala. Zabudla som napísať, že ich nevyhadzuje, ale uložte si do nich veci, ktoré nechcete, aby sa poškodili, napr. plavky, kabelky, klobúky... Alebo ich využívajte pri cestovaní. No ak vám budú na nič, tak ich zrecyklujte, keďže sú označené číslom 4 a môžu sa recyklovať.




Zhrnutie...

TÝMTO PRODUKTOM OSTÁVAM VERNÁ: 

Pleť
  • Čistiace pleťové mlieko / Mylo
  • Organická bylinková voda - Mäta kučeravá / Navia
  • Pleťové sérum "Ako vánok" / Mylo
  • Medová maska s kozím mliekom / Navia
  • Spevňujúci očný krém s granátovým jablkom / Weleda

Telo
  • Sprchový krém "Bojovník krásy" / Soaphoria
  • Kávový peeling / Soaphoria
  • Hojivý gél s aloe vera a morskými riasami / Soaphoria
  • Prírodný deodorant "Persian Lime" / Ben&Anna
  • Repelentný olej "Anti Mosquito" / Navia

Vlasy
  • Tuhý šampón "TY KOKOS" / Two
  • Kondicióner na vlasy "TY KOKOS" / Two
  • Arganový olej / Renovality
  • Kondicionáčny sprej / Navia
  • Kondicióner v spreji s kokosovým nektárom / Urtekram

Ústna hygiena
  • Zubná kefka / Curanatura
  • Bylinkový zubný prášok / Navia
  • Dentálna niť z bambusového uhlia



 *nie je to spolupráca  / photos by Vladies





2 Komentáre

  1. Výborný článok. Určite niečo z toho vyskúšam a potom dám vedieť ako som spokojná ��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne, som rada, že sa páči! :)
      Teším sa na feedback <3.

      Odstrániť