Slovenský raj: Suchá Belá


Vždy ma milo prekvapí, koľko ľudí navštevuje a koľko ľudí už navštívilo Slovenský raj. Každým rokom sa tento počet zvyšuje, čo je vidieť tak trochu na fotke. Z jednej strany ma to teší a z tej druhej nie. Prečo je tomu tak, sa dočítate v článku nižšie.

Ja osobne mám "schodený" takmer celý Slovenský raj. Chýbajú mi už len Piecky, Malý Kyseľ a čoskoro novootvorený Veľký Kyseľ. Takže moje najbližšie kroky budú smerovať práve tam. Minulý víkend sme s priateľom a ešte jedným párom navštívili časť - Suchá Belá, ktorá je považovaná za jednu z najkrajších časti Slovenského raja. Môžem to len potvrdiť. Ak ste tam ešte neboli, vyberte sa s rodinou alebo priateľmi na víkendovú túru a presvedčte sa sami. Pripravte sa na drobné "úplatky". Parkovné nás vyšlo 2 a za vstup sme zaplatili 1,50  (na osobu). Ale pre istotu si ceny zistite na slovenskyraj.eu. Ďalšie poplatky vás čakať nebudú. Kedysi vyberali peniaze aj za toalety na Kláštorisku, ale zrušili to. Za tých pár rokov, čo som bola v tejto oblasti/časti naposledy, sa veľa nezmenilo. Akurát, čo ma naozaj veľmi prekvapilo, priam až šokovalo, boli rady na rebríky! To naozaj! Rady! Približne 45 minút sme čakali "na rebríky". Čiže to je to malé mínus, ktoré som spomínala na začiatku. Inak sme si to užili, nachodili sme sa a príjemne prežili nedeľu. Takže určite sa vyberte na túru aj vy, a čím skôr, kým nám ešte počasie praje.

Mimochodom, zajtra ma čaká ďalšia túra. No tentokrát ideme do Tatier (môžete ich vidieť aj na týchto fotkách), konkrétne na Zelené pleso. Tatry som navštívila iba raz, takže sa nesmierne teším. Držte prsty, aby nám vyšlo počasie a aby všetko dobre dopadlo. Idem už konečne do sprchy, pobaliť si veci a spať. Tak vám teda prajem dobrú noc  a užite si víkend! 








Foto: Vladies, Vladik 







8 Komentáre

  1. Krásne fotky, je vidieť, že ste si to užívali. :) Ja som bola v Slovenskom raji iba raz, ale chcela by som sa tam ešte niekedy vybrať. Tá príroda je totiž nádherná a chodenie po rebríkoch je neskutočné. :D Inak, ak ste tam ešte neboli, odporúčam navštíviť Jánošíkové Diery (Tiesňavy), odkiaľ sa potom môžete ešte vybrať na Malý alebo Veľký Rozsutec. Ja som tam bola pred dvomi týždňami a tie Diery sú plné všelijakých drevených a železných mostov, schodov a rebríkov, čiže by ste si to určite užili. :)
    Inak s tými Tatrami (oproti Slovenskému raju) to mám opačne. :D V Tatrách som bola už minimálne desaťkrát a stále si ich nemôžem vynachváliť. :) Konkrétne pri Zelenom plese som síce nebola, ale mojej mamke a ockovi sa tam páčilo, tak snáď si to užijete. :) Budem sa tešiť na článok. ;) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne Lenka. Áno, užili sme si to :). Určite choď, ak ti to čas dovolí. Teraz je počasie pod mrakom, nie je horúco a neprší, jednoducho krásne počasie na turistiku. Do Jánošíkových dier chcem veľmi ísť, ďakujem za tip, kde sa dá ešte po blízku vybrať :). Nakoniec sme pri Zelenom plese neboli, teda....nič neprezradím, veď sa dočítaš v článku ;).

      Odstrániť
  2. Krásna priroda, krásne fotky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som tento rok veľmi prepadla Slovenskému Raju. Boli sme v máji s drahým a kamoškou a bolo parádne. Išli sme cez Veľký Sokol a Kamenné Vráta. Bolo to geniálne (a moje koleno rado spomína na kmene stromov :D). Na Zelenom Plese som bola minulý rok a fakt to stojí za to. Užívaj :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V máji muselo byť pekne, fajný ostrý vzduch a menej ľudí predpokladám :). Veľký Sokol je pekný :). Veru, kolenám schádzanie z kopca a narážanie na korene stromov dá poriadne zabrať :/.

      Odstrániť
  4. Nádehrná príroda, Suchú Belú som ešte nenavštívila ale plánujem sa tam pozrieť:)

    Letná giveaway na blogu!

    OdpovedaťOdstrániť