Grécko - Rodos / 2018

Vybrať si dovolenku nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad možno zdá. Čo sa týka požiadaviek, v tom sme mali jasno -  ísť letecky, hotel žiaden prepych, ale ani prepadák, all inclusive, klíma na izbe, pre mňa kvôli inzulínu aj chladnička, mať blízko na pláž, do mesta a najlepšie aj od letiska, lehátka na pláži a wifi zadarmo. Myslím si, že to sú také tie základné požiadavky, ktoré človek od dovolenky očakáva. Bol to však boj...

S priateľom sme boli limitovaný časom, takže iné dátumy, ako koniec júna neprichádzali do úvahy. Tým pádom sme hľadali last minute zájazdy, no väčšina nezodpovedala naším požiadavkám, a ak áno, tak zájazd bol o dosť drahší, čo tiež prevyšovalo náš limit. Po vyčerpávajúcom a hádavom sa období sme konečne niečo predsa len našli. Vykašlali sme sa na to, že si treba priplatiť za lehátka alebo za wifi a nakoniec sme našli pekný hotel na Korfu, lenže sme si zájazd rezervovali v piatok o 6 večer a z cestovky už nereagovali, keďže bolo po pracovnej dobe. Do rána sme tŕpli, či nám to vôbec vyjde. Veď to bola jediná oblasť, ktorá nám vyhovovala. Priateľ mal vyhliadnutú ešte jednu destináciu, a to Turecko, no ja som tam veľmi nechcela ísť, keďže som v tej oblasti už bola a nenadchla ma. V sobotu ráno nám teda zavolali z cestovky a oznámili nám, že im je ľúto, ale hotel je už obsadený. Paráda... Tak sme s priateľom rýchlo zapli notebooky a začali sme hľadať. Opäť sme naklikali naše požiadavky bez ohľadu na krajinu a vyšiel nám jeden jediný hotel v Grécku na ostrove Rodos. Rýchlo sme ponuku preleteli, prečítali si a zhodnotili sme, že ideme. Mali sme teda šťastie, pretože deň predtým tento hotel nebol v ponuke. Domnievame sa, že niekto musel pobyt zrušiť. Bol to jediný hotel a jediná oblasť, ktorá bola v našom požadovanom čase voľná. Tomu hovorím šťastie!

Boli sme sklamaní, že nám čas odletu z Košíc vyšiel o pol 6 večer, čiže sme prišli o jeden deň dovolenky a na Rodos sme dorazili o 11 večer vyčerpaní, pretože sme mali hodinový skĺz a mne bolo počas cesty zle, čo sa u mňa stalo asi len raz. Našťastie na nás v hoteli počkali aj s večerou, za čo sme im boli nesmierne vďační. Odchod nám tiež vyšiel blbo. Museli sme vstávať skoro ráno už o 05:25, pretože odlet z Rodosu sme mali už o 08:05 hod. Tým pádom sme mali k dispozícií len plných 6 dní našej dovolenky. Napriek tomu sme boli veľmi spokojní, a to čo sa týka lokality, hotela, pláže, personálu... Malo to však jeden háčik - bolo nám krátko.

A ako sme si vlastne užili našu dovolenku? To sa dozviete nižšie, kde vás celým článkom budú sprevádzať zábery z krásneho gréckeho ostrova Rodos, ktorý som navštívila už po druhýkrát :).

1. - 3. deň

Ak ste sledovali stories na instagrame, viete, že prvý deň nás zastihla poriadna búrka. Stihli sme si pred obedom zaplávať v mori a na hodinku vyvaliť šunečky (aspoň, že tak). Spomínam si, ako mi priateľ vravel, že dnes neplaťme za lehátka, pretože má pocit, že bude búrka a tiež nevieme, či tu ostaneme celý deň alebo pôjdeme niekam inam (treba sa predsa porozhliadať). Nakoniec dobre, že sme tak spravili, pretože slnko vyšlo až okolo štvrtej poobede.

Druhý deň bol už o niečo krajší, aj keď ešte nie 100%-ný, ale poopaľovali sme sa a dobre si zaplávali. Tretí deň bol opäť "lazy day" (ako inak :D).

Na ľavej fotke môžete vidieť prvý pokus priateľa, predtým ma ešte nefotil. Na druhej fotke vidíte mojich dovolenkových spoločníkov, a to hmlu od Biodermy, ktorú na pokožke nie je vidieť ani cítiť a aktivátor opálenia od Soaphoria, ktorý krásne vonia, zvýrazňuje opálenie a je možné ho na pokožku naniesť aj po opaľovaní, baby odporúčam!

4. - 5. deň

Tri dni leňošenia nám ako-tak stačili a lákali nás skaly, na ktoré sme mali na pláži výhľad z jednej aj druhej strany. Vybrali sme sa teda na 4-hodinovú prechádzku po horúčave s krátkymi chladivými prestávkami v mori k našej lákavej skale, veď treba vidieť. Spálilo nás poriadne (nižšie uvidíte môj spečený nos a ramená). A stálo to za to. Za odmenu sme získali krásne výhľady. Škoda len, že dodnes som opálená podľa týchto plaviek :D. Pod týmto textom môžete na štvrtej fotke vidieť, aká to bola vlastne vzdialenosť od našej pláže ku skalám (veľkáááá). Pláže boli všade čisté a o mori nehovoriac. Cestou som si nazbierala aj krásne mušle, ktoré som použila na tvorbu fotorámu (videli ste ho v stories). Piaty deň = chill day (veď predsa...prechádzka nás vyčerpala :D).

6. deň

Hl. mesto R O D O S

Bol to krásny pocit ísť sem po druhýkrát a ako veľký "macher" priateľovi ukazovať, kde čo približne je a čo všetko som už pred 3 rokmi videla. Hl. mesto Rodos je krásne prístavné mesto, kde sa v stredoveku týčila veľká rhodská Akropola, a dnes sa môžeme pozerať na pozostatky antických stavieb. Je to jedno z najdôležitejších historických miest na svete, ktoré vybudovali rytieri sv. Jána. Nádhera! Mimochodom, mačky sú všade, kam sa pozriete. Je to taký ostrov mačiek.

pláž  T S A M B I K A

Tsambika patrí medzi najkrajšie pláže na Rodose, pretože sa nachádza v blízkosti hory Tsambika a najmä preto, lebo pláž je piesočnatá. Bola to naša krátka zastáva na schladenie sa a musím povedať, že okrem hory (príjemného prostredia) ma tu nezaujalo nič, respektíve nemám rada takéto preplnené pláže, kde je milión ľudí a celodenný ruch. Bola som vďačná za našu pokojnú pláž. Jedine v nedeľu bolo veľa ľudí, pretože sa k moru chodia kúpať aj miestni obyvatelia.

L I N D O S

Skoro som odpadla, keď som vystúpila z auta a z diaľky som zbadala krásny chrám Athény Lindskej z prelomu 14. a 15. stor. Tie biele domčeky, to je vlastne malá dedinka plná nádherných kamenných uličiek s obchodíkmi so suvenírmi, umeleckými predmetmi a galériami, tiež s barmi a tavernami, ktorá sa nachádza dole pod chrámom. Mimochodom, starobylé mesto Lindos je jedno z prvých miest na ostrove. Z chrámu sme mali krásny výhľad na záliv sv. Pavla s prístavom a tiež na chrám Matky Božej. Vraj je to jedno z najromantickejších miest nielen na Rodose, ale v celom Grécku. To neviem posúdiť, keďže zatiaľ som bola len na Rodose a Kréte, ale určite je nádherný a odporúčam vám ho vidieť všetkými desiatimi, tak ako aj celé Grécko a jeho ostrovy (je ich tuším 15). Mňa osobne lákajú veľmi Santorini, Mykonos, Zakynthos, Korfu, Thasos, Kos.

Škoda, že sme nestihli navštíviť Prasonissi - zaujímavé miesto, kde sa stretáva Stredozemné a Egejské more. Auto sme mali požičané len na 12 hodín a nestíhali by sme to už aj s cestou späť. Škoda, ale auto pred hotelom stálo aj nasledujúci deň, tak možno sme to predsa len mohli risknúť. Lákala a stále ma láka vidieť západnú časť ostrova Rodos s možnosťou krásnych výhľadov, kde sa nenachádza žiaden hotel, čím je táto časť oslobodená od turizmu. Aspoň mám dôvod vrátiť sa :).

7. deň

Vstávali sme skoro ráno (to už viete), takže sme cestovali ešte dosť zaspatí, ale mali sme možnosť vidieť prenádherný východ slnka (pre ten si asi nabudúce aj privstanem) a keďže sme boli vyzdvihnúť aj ostatných cestujúcich, v meste Faliraki sme išli okolo hotela, v ktorom sme boli ubytovaní pred 3 rokmi, super pocit. Mimochodom, letisko na Rodose je hrozné. Okrem toho, že tam nemajú koše a pokazené toalety, majú nedostatky vo viacerých veciach. Na check in-e sme čakali tak dlho, že som si ledva stihla kúpiť raňajky. A to som si plánovala kúpiť fajne olivy, och. Ale musím podotknúť, že hotel nám pripravil pred odchodom menší snack (sendvič so zeleninou a šunkou, k tomu broskyňu a vodu), ktorý zachránil môjho priateľa pred hladom. A zabudla som vyzdvihnúť, že kuchyňa bola veľmi pestrá a chutná. Možno 2 dni som sa skoro nenajedla, pretože mi nevyhovovali mastné mäsá, ktoré ponúkali, ale inak bolo všetko tip-top a aj grécke pivo

Pevne verím, že vás Rodos aspoň trochu oslovil a po tomto článku sa ho možno rozhodnete navštíviť. Precestovala som toho viac, avšak nie dosť, no grécke ostrovy mi prídu naozaj najkrajšie a pre mňa dosť lákavé.