Pracuj s tým, čo máš



Dnešní ľudia chcú mať čo najkvalitnejšie fotky a videá. Nehovorím len o blogeroch, influenceroch či vlogeroch, ale aj (snáď sa nikto neurazí) o obyčajných ľuďoch, ktorých nároky v tomto smere rastú čím ďalej, tým viac. Dnes chce mať dokonale krásne fotky jednoducho každý. Každý, kto má instagram či facebook alebo si chce fotky zakladať do albumov, alebo ich nechať len tak uložené v mobile. 






Mať, vedieť si to dovoliť a chcieť, túžiť po tom, sú dve rozdielne veci. Nie každý má to, čo chce. Je mnoho ľudí, ktorí by chceli mať pekné fotky podľa vlastných predstáv, no financie im nedovolia splniť si to a kúpiť si najnovší iPhone alebo kvalitný objektív, či fotoaparát v plnej výbave. Možno by si niekto povedal, keď nemá na to, tak nech to nerobí... K tomu vám poviem len toľko, že to veľmi nerada počúvam! 

Najmä mladé začínajúce blogerky, ale aj tie "zabehané" sa preto trápia. Ja to chápem, ale na druhej strane, dnes už má takmer každý mobil slušný fotoaparát, aj tie lacnejšie verzie. Zrkadlovka je trochu drahšia záležitosť, ale dá sa na to nasporiť. Ešte sa vrátim späť k mobilom a poviem vám, že ja osobne by som si iPhone teda nekúpila. Zbytočne platíte len za značku a pritom rovnaké alebo dosť podobné funkcie majú smartfóny. Ja sama mám smartfón, konkrétne Xiaomi a keby som si teraz mala kúpiť nový telefón, tak si vyberiem od tejto značky. Nové modely majú perfektné fotoaparáty. Ale vrátim sa späť...






Máte môj obdiv...
Ale chápem to... Bola som na tom rovnako a z časti ešte stále som. Viem, čo to je, keď vidíte iné profily s krásnymi fotkami a vy ich chcete tiež, najmä ak ste bloger/influencer. Poviem vám, že obdivujem ľudí, ktorí sa vynájdu a aj z toho mála a s tým, čo majú, spravia NIEČO. Niečo super, originálne, kreatívne. Fakt veľký obdiv! Viete, nie vždy všetko je o dobrom mobile či objektíve. 






Pracuj s tým, čo máš a tam kde si...
Viackrát som od ľudí počula a čítala, "pracuj s tým, čo máš a tam kde si". Vyťaž z toho čo najviac vieš. Pracuj aj s tým málom, čo máš, na mieste, kde si. Verím, že to potom človeka posunie oveľa ďalej, akoby mal mať hneď skvelý objektív alebo mobil. Skúste otočiť myslenie a porozmýšľať, ako spraviť niečo perfektné a zaujímavé aj s tým, čo momentálne máte a kde sa nachádzate. Aspoň zatiaľ, kým nemáte našetrené na nové prostriedky. Mne sa to hovorí však? 






Pravda je však taká...
Všetky outfity mi fotí a následne fotky upravuje nesmierne talentovaná a šikovná Kriss Torjai. Zvyšné fotky, ktoré sú publikované buď tu na blogu alebo na instagrame, si pripravujem sama. Kriss má lepší objektív, o tom niet pochýb. S mojím fotoaparátom by som také pekné zábery nespravila, ale na svoje detaily, diy alebo beauty fotky mi to zatiaľ stačí. Takisto netreba zabúdať na to, že nie je všetko (stále to opakujem) o dobrom objektíve. Záleží to samozrejme aj od neho, ale aj od toho, kto vás fotí, ako sa tvárite, na akom mieste fotíte (kde), v akom čase, ako sú nastavené parametre, s čím fotíte, a veľa závisí aj od úpravy fotiek. Všetko, čo som teraz napísala vytvára fotku, ktorá by mala vyžarovať nejakú energiu, mala by z nej ísť istá atmosféra, niečo, čím zaujme iné osoby. 






Ako vznikli tieto fotky...
Mať pekné fotky, to nie je len tak. Sfotiť, hodiť to do photoshopu alebo lightroomu a upraviť. Sú to hodiny práce, teda, aspoň na začiatku určite. Potom, keď si nájdete svoj štýl, tak to ide väčšinou od ruky. Outfit sme s Kriss nafotili, ako prvý po mojej pauze. Tieto fotky nám spravili šarapatu. Najprv mi počítač nebral farby, z farebnej fotky bola takmer čiernobiela, neskôr sa na kabáte tvorili ružové a zelené škvrny. Kriss to opravila, ale finálna úprava nebola podľa mojich predstáv a nehodila sa mi k mojej tvorbe, preto som sa rozhodla Kriss ušetriť čas a upraviť tieto fotky sama. Poviem vám, bol to tvrdý oriešok, haha, ale dala som to a s výsledkom som spokojná. Bodaj by nie, veď som nad tým strávila celé dva dni, plus dnešok, takže nakoniec tri dni so všetkým (dúfam, že Kriss bude na mňa pyšná, haha)! Jednú časť fotiek mi bralo príliš do tmava, než ostatné, ale opravila som to. Aby fotky boli o čosi zaujímavejšie, vylepšila som ich týmto glitch efektom.

Čo poviete na výsledok?



edit by Vladies

#Outfit: kabát, mikina KRISSINE  /  kožené nohavice CAMAIEU  /  ľadvinka ROMWE  /  tenisky GLASH  /  šatka NEW YORKER  /  náušnice BAŤA



4 Komentáre

  1. Veľmi pekne si to napísala a tie fotky sú úžasne. Tiež poznám ten pocit, ktorý si tam opísala, ale tak snažím sa uspokojiť s tým čo mám doma.
    Môj blog: https://lifeforjul.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. fotky sa naozaj podarili :) a inak super článok

    WHEN PIGS FLY

    OdpovedaťOdstrániť