Originalita, aká je a cení sa dnes vôbec?



Mám taký pocit, že dnes nás na každom kroku, viac ako kedysi, prenasleduje veta typu "buďte originálny, jedinečný, svojský". Čo vlastne znamená byť originálnym?

Zámerne som sa vás na svojom instagrame opýtala, čo pre vás originálnosť znamená, kto je pre vás originálny a čo by mal podľa vás človek robiť, aby ním aj bol. Odpovede boli samozrejme veľmi zaujímavé a tak trochu ma utvrdili v mojom názore.







Takmer všetci ste sa zhodli na tom, že originálny človek by mal byť rozhodne autentický a sám sebou. Ďalej by to mal byť človek, ktorý sa pozrie na danú vec z iného uhla pohľadu než väčšina, je zapamätateľný a v dave zase ľahko rozpoznateľný, keďže vyniká a má osobitý štýl

Veľmi ma zaujala Danielkina odpoveď z blogu smellofjasmine.com, kde si podľa nej originálny človek dáva pozor na to, aby robil skutočne len to, čo mu dáva zmysel a aby sa nenechal strhnúť tým, že "tak sa to robí". Za neautentické pokladá to, ak to človek robí zámerne, len s cieľom odlíšiť sa. Alebo odpoveď bloggers_husband, podľa ktorého môže originalita vyzerať rôzne, ale predovšetkým by tento človek nemal kopírovať. No a pobavila a zároveň ma potešila odpoveď od Viki, známa ako shy.redhead, ktorá napísala, že pre ňu je originálny ten, kto jej vyskakuje na instagrame vďaka častému"lajkovaniu" fotiek, čiže aj ja, haha. 






Myslím si, že všetky tieto odpovede sú viac než trefné a ja s nimi úplne súhlasím.
Podstata je jasná - byť autentický, sám sebou a nekopírovať! Takto podobne by to definoval zrejme každý z nás, pretože o tom originalita je. Podľa mňa okrem vyššie spomínaných faktov, originálnosť osoby spočíva tiež v jeho prístupe, spôsobe, pohľade, akým sa na danú vec pozerá, ako sa prejavuje, čo si oblieka, a ako to všetko ďalej podáva. Je strašne veľa aspektov, ktoré robia osobu originálnou, v tomto sa zhodnem s bloggers_husband

A myslím si, že istým spôsobom môžeme originálnosť chápať ako dokonalosť. Aspoň ja to takto momentálne vnímam a vaše odpovede ma v tom tiež utvrdili. To, čo je pre niekoho dokonalé, v našom prípade originálne, nemusí byť aj pre inú skupinu ľudí. Napríklad, pre niekoho je obraz alebo fotka od danej osoby originálny/a, no pre inú zase nie. Každý pokladáme z istej miery za originálne niečo iné. Dúfam, že ma pochopíte ako to myslím. 
Som v tomto vnímaní jediná alebo to máte podobne? 






Momentálne sa asi nad týmto článkom zamýšľate a možno si aj lámete hlavičky. Chcem, aby ste sa pozastavili nad tým, čo originalita vlastne je a ako ju rozoznať, i keď to by nám malo byť všetkým jasné, a tiež chcem objasniť ešte jednú vec...

Ako príklad uvediem skvelý instagram, kde dennodenne pridáva fotky mnoho ľudí. Veľmi často počúvam ľudí pohoršujúcich sa nad tým, prečo je väčšina fotiek podobných, ba priam rovnakých. Nebaví ich to a nie je to pre nich originálne, napr. také tie slečny na nafukovačkách či nafotené pri magnóliach a pod. Tak ja to vysvetlím... Ak by som sa náhodou mýlila alebo máte na to iný názor, pokojne sa vyjadrite a opravte ma.

Veci, ktorých sa "chytí" mnoho ľudí a chce ich nasledovať, v našom prípade si spraviť takúto fotku, či už na nafukovačke alebo pri kvetoch, sú záležitosťou trendov. Každému sa to páči, každý to chce mať a šíri sa to rýchlosťou blesku. Je zrejme, že pri tomto nemôžeme hovoriť o originalite, i keď ten, komu to prišlo na um originálny bol. Práve preto nemám rada ľudí, ktorí sa pri tomto pohoršujú. Je potrebné rozlišovať originalitu od trendov či mainstreamu, aj keď trendy sa dajú podať originálne. Určite je to diskutabilná téma. 






Otázkou skôr je, či je dnes originálnosť dostatočne ocenená, čo myslíte? 
To, že má niekto 10-tisíc sledovateľov ešte neznamená, že je originálny. Pokojne môžete robiť to, čo robia ostatní, dokonca sa aj podobne obliekať, ak to viete dobre predať a viete osloviť veľké množstvo ľudí, tak získate 10-tisíc sledovateľov pomerne raz-dva. Originálnosť pre mňa rovná sa jedinečnosť, či už v spôsobe, obliekaní a pod., jednoducho všetko, čo som už vyššie spomenula. 






Týmto článkom som vám chcela ukázať, čo môžeme považovať za originálne a ako taký človek vyzerá. Moja rada znie, buďte sami sebou, neriešte, neopakujte, nekopírujte, robte veci tak, ako cítite a tiež len to, o čom ste 100% presvedčený. Ak sa do toho vložíte úplne celý, dáte do toho dušu, ľudia to vycítia a neskôr aj ocenia. Verím v to! :)  







#Outfit: sako, sukňa SECOND HAND  /  kabelka NEW YORKER  /  šiltovka ROMWE  /  topánky DEICHMANN


0 Komentáre